dijous, 17 de gener del 2008

TERRA INCOGNITA

Aquest blog tot i poder semblar una frikada, no es res mes que una pagina per experimentar canvis i novetats en el mon blogger, pero si us serveix per anar a escalar al Montseny, que ho gaudiu!

Les Agudes – Montseny 230m. 6b (V+/A1 obligat)

Equipada al agost del 2007 per: Xaro Gandia, Josep Mula i Laura Piferrer
Amb l'ajuda del GEM i d'Esports DOM
1º ascensio i alliberament: 10 de setembre 2007 per Joan Bardalet

Aproximació: Cal deixar el cotxe al punt quilomètric 23,8 de la carretera de Santa Fe del Montseny, on hi ha un petit forat per tres vehicles, i just per el petit barranc que tenim alla mateix comencem a trobar fites per un bon camí que puja molt dret fent ziga-zagues primer pel bosc i mes tard per mig d' una tartera, cal pujar prou gairebé on acaba el pedregar i comencen les parets fins que trobem una gran fita (25min.) girem a la dreta passem al costat del inici del Vol del Home Ocell i aquí cal agafar un corriol fitat que ressegueix el peu de parets i en poc mes de 5 minuts arribem al inici de Terra Incògnita, nom a peu de via i pitó amb baga visible.

La via:

Llarg 1 (6a, 25m.)- comencem per una fosca i tetrica xemeneia que poc a poc es va posant mes i mes dreta fins que hem de superar dos ressalts que desplomen però amb molt bon canto i ben assegurat després ens anem uns metres a la nostre dreta per superar una petita panxa sobre placa fina i recte amunt fins reunió. Amb cordes de 60m. Es possible enllaçar els 2 primers llargs(1pito, 4parabolts).

Llarg 2 (V+, 30m.)- uns metres a la dreta enfilem amunt pel mig del aeri espero per placa fisurada i molt vertical, on podem posar catxarros si veiem lluny les xapes, després del 3er parabolt deixem el fil de l'aresta i hem de flanquejar a l'esquerra pel itinerari mes evident a buscar el seguent espero que ens deixa a la R (4 parabolts).

Llarg 3 (6a, 40m.)- a l'esquerra flanquegem uns metres per la vira herbosa fins al peu de paret, aqui cal fer uns 5 metres de travessa prou fina, (possible A0), i seguim flanquejant a l'esquerra per un tram facil, enfilem per un pas finet i les xapes ens indican el cami mes evident i (compte amb el fregament de les cordes) afrontem un finet mur amb fines regletes que no es veuen a priori, pero cada cop va fent mes facil l'escalada, fem una curta travessa descendent fins buscar la fissura de la dreta que a mesura que anem pujant es va tornant mes facil, seguim pel fil de l'aresta fins trobar la R (8 parabolts).

Ara deixem l'aresta i busquem la paret de la nostre esquerra, en aquest punt el millor es recollir la corda i gairebe posar-nos les bambes i hem de seguir unes fletxes blanques en sentit descendent que ens duen a la part mes baixa de la paret.

Llarg 4 (6a, 25m.)- enfilem recte amunt per terreny completament vertical, amb bona presa, però no gaire adherent, busquem el terreny menys difícil que ens duu en diagonal a la dreta fins superar una placa llisa, fent una fàcil travessa a l'esquerra i anem a buscar amunt un evident diedre llis amb excel·lents presses de mans als laterals (possible A0), fins arribar a una estreta i aèria repisa on muntem reunió. (2 pitons, 6 parabolts).

Llarg 5 (6a, 50m.)- sortim per l'esquerra amb passos prou atlètics i comencem a fer una llarga travessa a dreta per sobre l'extraplom amb petites regletes, desprès seguin recte amunt per una poc definida canal de petites presses fins superar una fina placa d'adherencia (evitable per l'esquerra) i arribem a una amplia vira herbosa ascendent fins muntar reunió uns metres mes amunt. (1pito, 9 parabolts)

Llarg 6 (6b, 40m.)- escalem amunt i al superar un petit esglaó ens trobem consecutivament 3 pitonisses d'expansió (¿?) on ens caldrà plaques recuperables o baguetilles, seguim amunt per una placa inclinada amb poc relleu fins la base de la paret desplomada, ens enfilem per la seva fissura diagonal de generosa pressa i que es facil de protegir, on acaba aquesta un petit flanqueig a la dreta sobre roca desplomada i llisa i aqui trobem el pas mes dur de la via (6b), ben protegit i possible superar en A1, a continuacio un mur vertical amb molt bona pressa i bones possibilitats de autoproteccio ens duen a la R. (1 pito, 3 pitonisses, 6 parabolts)

Llarg 7 (V+, 25m.)- ens desplaçem uns 6 metres a la dreta a traves d'una vira herbosa, per un petit diedre guanyem alçada i a partir d' aqui ens caldra visualitzar els allunyats parabolts que marquen l'itinerari a seguir, per bona pressa i generoses fissures que ens aportaran confiança al auto protegir-nos (3 parabolts). Just abans del segon parabolt hia una variant molt maca d'autoproteccio (6a) a traves d'una fisura i uns desploms que ens duen directament a la darrera R.

Baixada:

Opcio 1: cal seguir carenejant el tram final de la aresta de Les Agudes fins assolir sense dificultats el seu cim, ara baixem uns 200 metres fins situar-nos al collet de Les Agudes, a l'esquerra surt un bon cami senyalitzat amb marques de color vermell, passem per la font del Briaço i seguim baixant seguint les taques de color fins arribar a la carretera, ara només ens caldrà resseguir aquesta poc mes d' un quilòmetre per arribar al punt de sortida. Opcio mes llarga i bonica.

Opcio 2: es pot rapelar en 25 mts a la penultima reunio, despres caminem en baixada uns 25 metres fins un arbre (cadena) que pertany a la via del Vol del Home Ocell i desde aqui en un altre rapel de 30 metres, amb compte de abaixar en tendencia cap el nord, si no volem fer curts de corda!, ara ja estem a la segona reunio del V.H.O. i desde aqui es baixa per un cami poc evident dins la canal que ens dura al inicio d'aquesta via on desfem el cami inicial. Opcio mes rapida i directa.

Material necessari: cordes de 50 metres mínim, 4 o 5 friends mitjans i petits, 3 plaques recuperables i 12 cintes exprés.

Altres dades: Orientació nord on caldrà evitar l'hivern i ideal per l'estiu. Reunions còmodes amb parabolts de M10 no rapelables, la resta de la via amb parabolt de M8 i pitons casolans.